2014. júl 27.

reggelire kosárkát?

írta: Zef
reggelire kosárkát?

Facebookon találtam, kipróbáltam, ötletem van vele.tojaslepeny.jpg

Szóval az ötlet:

kosar00.jpg

Tészta kosárban sült tojás, ízlés szerint dúsítva. Ebben például nyers zöldségekből készült saláta van, de készítettünk már hozzá szárazra sült gombát is. Gyakorlatilag bármivel gazdagítható, amit otthon találunk.

Kosár hozzávalói:

  • fél rama, vagy 12,5 dkg vaj
  • 12,5 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 ek tejföl
  • összegyúrni
  • 12 részre osztani
  • karikára nyújtani
  • kibélelni a muffin formákat

Nem a leggyorsabb reggeli falatka, de megéri vele pepecselni. Ha a tésztából nagyobb mennyiséget készítünk, azt néhány napig simán eltehetjük a hűtőbe, aztán csak elővesszük, amikor kell. A kosárkákat lehet elősütni, de anélkül is jó. Elősütésnél le kell súlyozni, hogy ne dagadjon és torzuljon nagyon.

A mai töltelék nyers kukoricából, paradicsomból, újhagymából, kápia paprikából, érlelt sonkából, sajtból és friss bazsalikomlevélből készült. Ezeket megborsoztam, megsóztam és kész is. Mehet a kosárkákba!

Végül a kosarakat megtöltjük az előre elhabart és fűszerezett, sózott tojáslével, amit hét tojásból és két evőkanál tejből készítünk el. Én megborsoztam, de ezt is ízlés szerint alakíthatjuk.

Az egészet betoljuk a 180 fokos sütőbe, ahol légkeveréssel cca 18, légkeverés nélkül 20 percig sütjük. Amíg a teteje kissé meg nem pirul.

Ha ügyesen készítettük és nem folyt mellé a tojáslé, akkor egy mozdulattal kivehetjük őket a formákból.

Jó étvágyat!

 

 

 

Szólj hozzá

reggeli recept falatka gyorsan finomat