2017. jún 16.

karóba húzott pipicici

írta: Zef
karóba húzott pipicici

img_1665.JPG

Jók a szárított fűszerek, de sokkal jobban szeretem használni a frissen szedett zöld fűszereket.

Bazsalikom, kakukkfű, öreganyó, zsálya, snidling, petrezselyem. hozzá friss fokhagyma, só, bors, fűszerpaprika, szerencsedió, fél citrom leve.

01_7.jpg

Egy egész pipicicit kockákra vágok. A frissen szedett fűszereket a sóval együtt mozsárba teszem, elkezdem összezúzni, majd olívaolajjal egyfajta fűszer pesztóvá pépesítem. Nem baj, ha benne maradnak a fás szárak, ágak, mert a nyársra tűzésnél a nem kellő darabokat könnyű lesz eltávolítani.

02_6.jpg

Órát, másfelet hagyjuk a húst pihenni a pácban. A húskockák közé végül gombanegyedeket tűztem, de tehettem volna grillsajtot is

03_7.jpg

Moderált (közepes) hőmérsékletű vason vagy rácson kisütjük, tálalás előtt pihentetjük kicsit a nyársakat.

05_5.jpg

A maradék gombát és pár szem főtt krumplit megforgattam a fűszeres húspácban és ezeket is lepirítottam a grillen.

04_7.jpg

Tzatzikit kínálok fel mellé... reszelt uborka, joghurt, só, menta, fokhagyma. Mindent ízlés szerint.

Jó étvágyat

Szólj hozzá

görög grill nyárs zöldfűszer gyorsan finomat csirke mell