2024. jan 29.

Sütőben sült csili

írta: Zef
Sütőben sült csili

Öntöttvas jóság

Te jó ég, 2017-óta nem írtam egyetlen betűt sem. Pedig történt közben ez meg az. Na csak dióhéjban pár dolog, Vettem gömbgrillt, kamadot, belekezdtem a BBQ világának megismerésébe. Satöbbi satöbbi satöbbi... Na de akkor csili!

Podolica, tepsi, 4 l, edény, öntöttvas, zománcozott, ovális, két fogantyúval 4 Ltr. | PirosEredetileg DutcOvent akartam venni, amit jól körbe lehet rakni parázzsal, hogy alul felül kapja a hőt. De nem bántam meg a Piroskát sem. Amúgy érdekes darab, mert felforrósodva egészen befeketedik, aztán pirosra visszahűl. :) Ez  a kis aranyos már kétszer bizonyította, hogy megérte az árát. De a második alkalom, na az pazar lett -Csilit sütöttem benne.

Feltettem hevíteni a gázra az edényzetet, közben gyorsan felkockáztam a marha fartőt, mangalica szalonna kiolvasztott zsírján lepirítottam. Hús ki, majd a pörzsön a hagymát sütöttem halvány barnára és a végén megküldtem kevés fokhagymával. Vissza a hús, a piros paprikák... Használtam csípős füstöltet is, hogy valami kis szabadtüzes bukéja azért legyen. De nem sokat mert erős és a gyerekekre gondolva csak módjával szórtam. Bátrabban a magyar édes nemes fűszerpaprikával. Végül rá a paprika, paradicsom kockák, egy üveg sűrített paradicsom, vízzel felöntöm, só, bors, római kömény, kakaópor vagy 80-100%-os keserű csoki... Innentől jön a felfűtött sütő. Olyan egy órát pihent lefedve 180 fokon, amikor először belenéztem. Újabb egy óra múlva már pótolni kellett a vizet. Kicsit után fűszerezni is kellett, aztán a babot, kukoricát küldtem rá. Kever, visszafed, ajtót rácsuk, békén hagy! Szánom-bánom, de nem volt itthon csak konzerv vörösbab. Dehogy bánom, szeretek vele dolgozni. Adtam időt, hogy jól összemelegedjen a tartalom, aztán forrón tálalva belapátoltuk az első kóstolót. Oké, nyilván ElCommandante TexMexicano  nem ismerne rá a kedvenc kajára, de nekünk bejön! :) 

  • 70dkg marha fartő
  • 1 ujjnyi kiolvasztani való mangalica szalonna
  • 1 fej hagyma
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma
  • 1 piros és egy sárga kaliforniai paprika
  • só, bors, csipet fahéj
  • fűszerpaprika (füstölt is)
  • csili pehely vagy a paprika egy része csili
  • római kömény
  • 1 üveg sűrített paradicsom (360g)
  • 1 kukorica és 3 vörösbab konzerv
  • 1 ek kakaópor vagy pár kocka jó minőségű fekete keserű csoki, magas kakaó tartalmú
  • 2-2,5 dl víz (szükség szerint pótolni kell)
Szólj hozzá