2009. dec 20.

Rántott hal

írta: Zef
Rántott hal

Közeleg a karácsony, mi meg azon agyalunk egy ideje, mi legyen a menü. Végül is lassacskán összeáll a kép.

Lessz majd fűszeres sütötökleves, kacsasült -hozzá párolt káposzta meg naracsmártás -kinek kinek ízlés szerint, a desszert meg még bizonytalan, de én mézkaramelben sült banánt készítenék valami finom fagyival.

A kimaradó alapanyagokat meg elkészítjük az ünnep előtti napokban. Ilyen például a hal is. Vettünk ma egy tálca amúrt (kb 1Kg -10 szelet). Esztibeszti még nem evett ilyet, így nem volt elragadtatva az ötlettől de meggyőztem, hogy ez egy kicsit szálkás de nagyon finom fajta. Rántanivaló szeletek voltak.

Besóztam alaposan, hagytam álni pár percet, aztán jöhet a panír és forró olajban kisütni. Karácsonyi ajándék, hogy megtaláltam az ideális panírt. Palacsintatészta-szerű masszát készítek két tojásból, kb 2-2,5 dl tejből és lisztből. A só mellé lehetne fűszereket is bele tenni, de ezt most kihagytam.

A szeleteket bemártjuk a sűrű masszába, alaposan megforgatjuk, lefolyatjuk a felesleget és átrakjuk a morzsával teli tálba. Én nagyon utálom, ha a kezem teleragad a panírral, így hozzá sem nyúlok a szeletekhez. A maszában csipesszel forgatom, a tálban meg csak megrázogatom és hagyom, hogy a morzsa beborítsa.

Tiszta, gyors és egyszerű módszer, a végeredmény pedig kiváló.

Tipp:

  • A massza legyen sűrű, jól kell tapadnia

  • Nem baj, ha a morzsás tálban keletkező csomók ráragadnak a felületre, ezek igazán ropogósak lesznek

  • Forró olajban kell sütni, hogy a panír igazán finom, ropogós legyen.

  • Friss melegen fogyasszuk a rántott dolgokat, így a leg finomabbak

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

hal recept tuti tipp