2010. jan 28.

Főztem ma

írta: Zef
Főztem ma

Nem tudom honnan az ihlet, de az ötlet onnan jött, hogy van itthon köles. 

csináltam egy répával sült natúrszeletet, amit zsírban gőzöltem puhára. Mellé  zöldséges köleskását.

Az úgy kezdődött, hogy volt a köles, vettünk hús, csináljak husoskölest. Aztán valahogy oda jutottam, hogy inkább szeletekre vágtam a lapockát. borssal sóval megsütöttem bő olajban, de lassan. Vágtam mellé répát is,hogy az adjon még hozzá egy kis ízt és keményítőt.

Másik lábosban feltettem hagymát olajon, arra vágtam fokhagymát és beletettem a zöldségeket (metéltre vágott zöldbabot), majd egy kis doboz kefírt. Lassú tűzön kevés sóval elkezdtem párolni.

Másik edénybe vágtam hagymát, olajon lepirítottam, rátettem egy fél kaliforniai paprikát és végül bele a kölest. lepirítottam az egészet, majd kevés vízzel felöntöttem.

Közben a hús szépen megpuhult. A kölest is megfőztem és ráborítottam a zöldségekre. Kicsit összefőztem, majd kivettem az edényből. Előtte kivettem a húst és a répát a serpenyőből és ebbe a szaftba borítottam a kölest és zöldséget. Magas hőmérsékleten összefőztem az egészet. A lét leszűrtem róla, amibe még egy picit visszatettem a húst és répát, pároltam benne, majd kiszedtem belőle. 

A visszamardt szaftot kevés liszttel besűrítettem, ecettel, sóval ízesítettem és kiöntöttem egy tálba.

Tálalni úgy fogom, hogy egy keveset teszek a zöldséges köleskásából, arra rakom a húst és mellé a rakok a savanykás öntetből.

Nem állítanám, hogy edénytakarékos étel, de az íze nagyon finom!

Szólj hozzá

recept zöldség mártás sertéshús