2010. feb 07.

Csicseriborsó mártogatós

írta: Zef
Csicseriborsó mártogatós

A falafelhez szükséges csicseriborsóból marad egy adag, ezzel próbáltam valamit kezdeni. Eredetileg hummuszt gondoltam, de nem volt a boltban szezámmag. Azaz volt, de nem gondolom, hogy 200g magért ésszerű a 600 Ft, így nem vettem.
 
Abból kellett gondolkodnom, ami otthon található. Már pedig azért elég jól fel vagyunk szerelve. Így lett a mártogatós. 
 
Hozzávalók:
20dkg csicseriborsó
10 dkg vaj
1 fej hagyma
2-4 g. fokhagyma
1 cs. petrezselyem
4-5 ek. mustár
olaj, bors, só 

A csicseriborsót be kell áztatni egy éjszakára, majd másnap az áztatóvizével együtt feltenni és puhára főzni. Erre időt kell szánni, akár 50-60 perc!

Szűrjük le a bors levét és tegyük olyan edénybe, amiben a botmixert lehet használni (-én félre tettem a leszűrt levet, hátha kell majd a krémbe is). A hagymát apróra vágjuk, fokhagymát meghámozzuk, megtörjük, ezeket a vajjal együtt hozzáadjuk a borsóhoz. 

A botmixerrel alaposan megdolgozzuk, igyekezzünk simára turmixolni. Ha kész, jöhet a fűszerezés. Tegyük bele a mustárt, sózzuk, és adjuk hozzá a petrezselymet. Villával kezdjük eldolgozni a masszában a fűszereket. Kóstoljuk és ha valamit még igényel tegyük bele. Végül a keverés mellett vékony sugárban adjunk hozzá olajat, ahogy a majonéznél szokás. Finoman de határozott mozdulatokkal keverve egészen homogén, síma krémet kapunk. (nyilván függ attól, milyenre turmixoltuk.)

Pirítós mellé, vagy pitával mártogatva fogyasszuk, jó étvágyat hozzá!

 

 

Szólj hozzá

recept krém csicseriborsó