2010. máj 17.

savanyú zöldségleves - majdnem Thai

írta: Zef
savanyú zöldségleves - majdnem Thai

Asszem recept törölve, már csak annak jeléül hagyom itt, hogy bizony én is tévedek néha!

Majdnem Thai leves. Azért csak majdnem ,mert nem volt itthon kókusztej és kafferlime levél. Ezt leszámítva elég hasonlóan készül a thai levesekhez.

Az ötlet onnan indult, hogy a szamószához kell karfiol és krumpli. Viszont a megvásárolható karfiol mennyiség eléggé behatárolt. Így a maradékkal még kell kezdeni valamit. Kitaláltam, hogy főzök belőle egy nem hagyományos levest. Én a karfiolt és a krumplit külön előre megfőztem, és a levét is félretettem, de a receptet úgy arom le, mint ha ezt nem tettem volna.

Az összetevők tehát:

fél főtt karfiol
3szem főtt krumpli
2szál sárgarépa
fél bögre borsó
fél bögre zöldbab
diónyi gyömbér
2 gerezd fokhagyma
ázsiai citromfű
kurkuma
koriander levél
curry fűszer keverék
1,5liter alaplé
1 citrom

1 kis pohár natur joghurt

A répát vékony karikákra vágom és felhevített olajon kicsit megpirítom, hagyom, hogy kiengedje a színét. Hozzá adom a lereszelt, vagy nagyon apróra vágott gyömbért és a fokhagymát. Folyamatos kevergetés mellett lepirítom. Rászórom a fűszereket, sózom és meglocsolom a citrom kifacsart levévvel. Hozzáadom a karikákra vágott krumplit, zöldbabot és a rózsáira szedett karfiolt, majd felöntöm az alaplével. Lefedve félpuhára főzöm.

Utolsóként hozzáadom a zsenge borsót is, majd készrefőzöm az egészet. Ha megpuhultak a zöldségek, kiszedek a léből egy edénybe és elegyítem a joghurttal. Felöntöm vele a levest és kóstolom, ha kell sózom. Eredetileg a leves tele lenne csilivel, amit a legelején kellene hozzáadni, de ezt ízlés szerint el is hagyhatjuk.

A tányérokba mert levest díszíthetjük még aprított koriander levéllel.

Az igazi thai levest a végén nem joghurttal kell felönteni, hanem kókusztejjel.

Jó étvágyat!

Ezen a recepten még sokat kell dolgozni... másnapra leginkább egy förtelmes mosogatólére emlékeztetett a cucc...

Szólj hozzá