2012. jún 12.

Gyorsan finomat, diétásan!

írta: Zef
Gyorsan finomat, diétásan!

Á T U G O R H A T Ó

"Kedves naplóm, rég láttalak már!" Kezdhetném e szavakkal a bejegyzést, de így kezdem: Kedves naplóm, amióta nem láttalak, lefogytam húsz kilót! 

Az nem úgy van, hogy a diétázás unalmas, rossz ízű ételek élvezet nélküli fogyasztása! Kerülöm a klasszikus, hús-krumpli párost, inkább fehérjét (hús, sajt, tojás, etc...) salátával; keményítőt (krumpli, hüvelyesek, kukorica, etc...) salátával, sok gyümölcsöt (nem banánt), de tésztát, kenyeret, pékárút egyáltalán nem eszem. 

Fűszeres juhtúróval töltött zöldség karikák, füstölt kecskesajt grillezve, fűszeres steak burgonya héjában sülve, szinte zsiradék nélkül sült, párolt vagy főtt húsok, grillezett és párolt zöldségek egész sora, nem is beszélve a hozzájuk tálalható, vagy magában is fogyasztható rengeteg salátáról.

És a saláta is annyira változatos lehet, amennyire csak megengedi a fantáziánk. Készítem csak sóval és fűszerekkel, vagy kevés vinagrettel, esetleg joghurttal, kefirrel leöntve, de megesik az is, hogy kis kicsapongással ugyan, de kevés majonézt keverek hozzá.

Egy kis mértékletesség persze nem árt, a régi, nagy zabálásokat el kell felejteni, ahogy a jó kis sörözgetéseket is. A sörben egyébként elképesztően sok a kalória, ahogy mindennemű alkoholos italokban, de ha már iszogatás, akkor egy kevés száraz vörösbor jöhet! 

Félreértés ne essék, nem cseréltem el a cupákos sertéscsülköt dietetikus kézikönyvekre! Arra viszont rá kellett jönnöm, hogy lehet finomat enni akkor is, ha épp fogyunk. Február óta eltelt pár nap... és bár azt nem állítom, hogy azóta teljesen szűzen hagytam minden olyat, amit a diétában nem lehet, de az eredmény magáért beszél. 

A   L É N Y E G!

Sok beszédnek sok az alja, íme a mai ebéd:

Fűszeres pácban érlelt, sült marhacsíkok párolt zöldséggekkel

    • 15 dkg marha felsál
    • 3 ek sötét szójaszósz
    • 3 gerezd fokhagyma
    • diónyi gyömbér
    • cshili, erős paprika ízlés szerint
    • só, bors, kevés olaj
    • 20 dkg tetszés szerinti fagyasztott vagy friss zöldség
    • só, bors, kevés olaj

Tisztítsd meg a gyömbért és fokhagymát, vágd apróra, egy darab chilit, vagy hegyes erős paprikát is tehetsz bele, öntsd össze a szójaszósszal, pici olajjal, és a vékony csíkokra vágott marhahúst is keverd hozzá, kevés sót, borsot hinthetsz rá. Pár óra pihenés a hűtőben nagyon jót tesz neki, de legalább 20 percig hagy pácolódni.

Készítsd elő a tetszőleges zöldségeket, és egy felhevített serpenyőben, kevés olajon ízlésed szerint sózd, fűszerezd, (a keleties hús miatt én nem tennék különösebben fűszert rá) és párold meg. (kezdőknek: legfeljebb 10 percig tart a művelet)

Ez alatt egy olyan serpenyőben süsd meg a húst, amiben jól szét tud terülni, hogy a levét kissé el tudd párologtatni. Akkor is finom lesz, ha mélyebb edényben a szeleteket ellepi a páclé, de úgy párolódni fog. A kínai büfében ilyenkor jön a takonypor, amit mindenképp kihagynék a helyedben. Nem szeretem, amikor egy hús ragad a keményítős mártástól. 

Egyébként nagyon hamar, pár perc alatt elkészül, ha elég vékonyra szelted a húst. (a szeletet hosszában elfeleztem, majd a rövid lapján amilyet csak tudtam, olyan vékony szeleteket vágtam -így szoktam a gyroshoz is) (csak párolva: 5-6 perc, szárazra sütve: amig el nem fogy alóla a lé -azért arra vigyázz, hogy ne égesd szenesre)

Én végül összeöntöttem és még egy picit melegítettem így is, hogy a zöldségekre is jusson egy kevés a finom szaftból, de tálalhatod úgy is, hogy alulra a zöldség, arra a húsok. Ha szárazra sütötted a marhacsíkokat, akkor az utóbbi talán szebben mutat.

    • hús előkészítése: 3p
    • pácolás: min 20 p (ennyit legalább pihentesd a kulimájszban a husit)
    • zöldségek előkészítése: 0 p (fagyasztott mexicoi keveréket használtam)
    • elkészítés: 10 p (se!)

Jó étvágyat hozzá!

Ps: Mielőtt valaki szóvá tenné, igen, hús, kukorica és bab is van ebben az ételben, tehát ez a kompozíció elvben kerülendő, de nagyon finom .)

Szólj hozzá

recept fogyókúrás