2012. júl 26.

Vega pörkölt

írta: Zef
Vega pörkölt

Egy finom pörkölt mindig jól esik az éhes... nekem! Cupákos, csupahúsos és néha csakzöldséges is. Ma tökpörköltet főzök. Jobban mondva cukkiniből készül, zöld és sárga héjúból. Szép lesz!

Minden mennyiség tetszőlegesen alakítható, így nem is mondok mértékeket. Én szeretem, ha jó hagymás, és a fokhagymát sem spórolom ki belőle. 

Hagymát aprítok, forró olajon megdinsztelem, paradicsomot, paprikát karikázok rá, zúzott fokhagymával, sóval, borssal ízesítem. Pirospaprikával jócskán meghintem, frissen kavargatom, majd kevés vízzel felöntöm és rotyogtatom. Visszasütöm, és megint felöntöm, ettől lesz finom sűrű szaftja. Rádobom a félfülre vágott cukkinit és jól összekeverem. Lassú tűzön, fedő alatt puhára főzöm, végül a levét tejföllel behúzom és rizzsel tálalom.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá