2013. jan 20.

Enchilada (szerű)

írta: Zef
Enchilada (szerű)

Könnyű vasárnapi ebédet terveztünk, de nem nagyon volt itthon semmi. Ilyenkor jön a nettúrás. Zöldség mindig van a fagyasztóban és hús is akadt és a napokban vettünk egy csomag tortillát. A fűszerpolcunk pedig rogyásig fel van töltve -már amikor nem felejtjük el utánpótolni a fogyást... :) Csináljunk enchiládát!

Legelőször is elkészítettem a fűszerkeveréket hozzá:. kakukkfű, bazsalikom, oregánó, bors, koriander, zúzott chili, őrölt fahéj, szekfűszeg, kömény, római kömény, babérlevél, zeller zöldje, gyömbér, fűszerpaprika, fokhagyma. A szemeseket mozsárban megtörtem, a többi a főzésnél került a fazékba.

A húst -darálónk nem lévén, késsel aprítottam a lehető legfinomabbra. Majdnem olyan lett, mintha ledaráltam volna, csak kicsit tovább tartott.

Olajon az aprított hagymát megdinszteltem, rá a fűszerek, a szárazakból a hő jól kioldja a rejtezkedő aromákat.

Rá a hús, finoman lepirítani, majd az anyósféle sűrű paradicsom püré következik és egy kis szorgos kevergetés. Az első rottyanás után bele az autentikusnak nem mondható mexikói zöldségkeverék, és fedő alatt párolás. Amikor a húst késznek ítéljük, lekerül a fedő és jönne a visszasűrítés, ami a farkaséhség miatt ezennel elmaradt.

Ha lett volna hozzá türelmem, akkor egészen besűrítettem volna, aztán a tortilla lapok közepére tenni, a lapokat feltekerni, tepsibe sorjázni, sajtot reszelni a tetejére és forró sütőben néhány perc alatt szépen megpirítani. Pár cseppes olivaolaj kenekedés nem árt a sajt alá, de el is maradhat.

Fotó nem készült, az egészet befaltuk (pikk-pakk). Az elkészítéséhez elég volt 30 perc, de kellett volna még egy kis időt szánni a besűrítéshez.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

recept mexicoi encilada