2013. jún 10.

Jön a kánikula. Fagyit ide, gyorsan!

írta: Zef
Jön a kánikula. Fagyit ide, gyorsan!

Őrület, a drágám a gáton dolgozik, miközben én a konyhában teszek veszek. Feje tetejére állt a világ! Amúgy meg a következő napokra két vihar közt kánikulát ígér a meteorológia, erre fel kell készülni!

Legutóbbi beszerzésünk egy jégkrémforma, amit már ki is próbáltam. Jobb híján szörpből, mert az volt itthon. Készítettem egy az ihatónál jóval sűrűbb szörpöt (málnát), bele öntöttem a formába, beleállítottam a pálcákat és be a fagyasztóba. A cukortól kicsit kásás maradt az állaga és kiválóan alkalmas volt arra, hogy a gáton elfáradt lányt kényeztessem vele. Mire hazaért, pont el is készült.

Ma azt találtam ki, hogy meggyből és joghurtból készítek egy már-már fagyi szerű valamit. Eredetileg tejfölből készülne, mert a zsírtartalma miatt krémesebbre fagyna, de tejföl sajna nem volt itthon. A joghurt diétás, a meggy zsírégető, a nyírfacukor meg nem hizlal, hurrá!

jegkrem_01.jpg

A recept: Egyforma súlyú meggyet és joghurtot (25-25 dkg), kevés vaníliás cukrot (1 tasak) és ízlés szerint cukrot (én nyírfacukrot) összeturmixoltam, formába öntöttem, bele a pálcák, be a fagyasztóba, estére kész is lesz a pazar, saját kezűleg készült asszonykényeztető nyalánkság. Szuper!

A maradékot tálkákba öntöttem, azt is be a fagyasztóba. Úgy gondolom, hogy ha a víz kásásra fagyott, akkor a joghurból is hasonló állaga lesz a cukor miatt. Majd beszámolok róla (Isten bizony!).

jegkrem.jpg

Hopsz, most látom csak a felső képen, hogy az egyik formában sok lett a hab, erre legközelebb jobban kell majd vigyáznom!

Update: ez nagyon bejött!

jegkrem_1.jpg

Szólj hozzá

recept árvíz jégkrém