2013. júl 04.

Jövevények a párkánnyi fűszerkertben

írta: Zef
Jövevények a párkánnyi fűszerkertben

Nagyon vágyom egy kertre, de most nincs. Ellenben amolyan belvárosi "kisgazda" lévén, a balkonládáinkban dübörög az újsütetű agrárforradalom. Amikor azt mondom, hogy kisgazda, akkor szó sincs a politikai hovatartozásomról, kizárólag a balkonládák mennyiségéről. Azért a lehetőségeinkhez és adottságainkhoz mérten mégiscsak jó kedvvel kertészkedőként, mégiscsak szeretem az élelmiszereink egy részét magam megtermelni. Jelenleg ez a "termelés" a fűszernövényeinkben ki is merül. Van kakukkfű, oregánó, rozmaring, snidling, meg egy is macskapöcse paprika. Már amennyiben ezt a pici, hegyes és piros paprikát nevezhetem így. No de az agrárágazati reform nem áll le itt, újabb palántákkal bővült a szortiment. 

Mottó: Akinél a TGazdaságos palánta megmarad, rossz ember nem lehet!

Majd kiderül, megmarad-e. A napokban a gazdaságosban vásároltunk és bár eddig sem tettem, és eztán sem teszem szokásommá, de két palántát vettünk. Palántát a "palántaboltból"! Az egyiket (még pár héttel ezelőtt) a spenótos pennéhez, egy bazsalikomot, amiről csak a nagy leveleket vágtuk le, így a tő és a sarjadó levelek megmaradtak. Ha eddig kibírta a laza tőzegben, akkor remélem megmarad a fincsi, komposztos földben is. A növények érzik, ha szeretik őket, és ha érzik, akkor még a hányattatott sorsúak is készségesek az életben maradásra. 

201307042923.jpg

Tegnap pedig egy lila chili palántát sikerült magunkévá tenni. Elkövettem az a hibát, hogy a csomagolását nem őriztem meg, pedig azon talán rajta van a fajta megnevezése. Neten böngésztem és azt találtam, hogy ezek a dísz chilik azért lilák, mert még zöldek. Vagy pirosra fog érni, vagy sárgára, de az is lehet, hogy színe játszó csodaszép bokorrá válik majd a párkányon. Láttam olyan képet, ahol a sárgától a bordóig az összes színátmenet megjelent a kis terméseken.

201307042922.jpg

Mindenesetre most még pompás lila színben tündököl az egyébként életképesnek látszó törpecserje. Kicsit meg kellett támogatni, mert a vékonyka szárát húzza a rengeteg meredező paprika. Nem tudom kell-e ritkítani, bár ha most elbírja a sújt, akkor nem feltétlen. Ennél nagyobbra már nem nőnek a paprikák. És bár van még rajta rügy, tehát fog még virágozni, de az majd kiderül, hogy termést is hoz-e még

201307042924.jpg

A tavalyról megmaradt piros chili él és virul és szaporodnak rajta a kis növendék gyümölcsök. Még az a szegény kis árva is életben van, aki a mosogatótálca csepegtetőjének a lefolyójában volt képes kicsírázni. Egy virága van és egy látszólag gyümölcsöt hozó ága. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az miféle jószág, mert eddig csak az biztos, hogy paprika.

Szólj hozzá