2013. aug 04.

malacka átalakul

írta: Zef
malacka átalakul

Most azt is mondhatnám, hogy ez a nyami nyami, nem a NorbiUpDate fitneszguru facebookján kritizált dundi lányka és a fánkjai(?). A lényeg, hogy vettünk egy jókora szelet bőrös sertéscombot, amivel mit is kezdjünk.

Túl vastag hozzá, hogy csak úgy magában tegyem rostra, ezért előbb fűszeres lében [(nagyjából szarpuhára)-népi harag okán javítva / szerkesztő] készre főztem. 

A vízben van koriander, mustármag, babér, kömény, bors és egy fej hagyma, a pikantéria kedvéért pedig egy csipet fahéj és egy ánizs csillag. A szelet több, mint egy kilogramm volt. Főzés közben sajnos kicsit összerándult és nem gondoltam rá időben, hogy le kellene súlyozni. A kő mozsár erre a célra is kiválóan megfelelt volna.

husi1.jpg

A megfőtt húst kivettem a vízből, és egy mustár, ketchup, és fűszerek (kömény, bors) keverékéből álló páccal bekenem, majd hagyom kihűlni. Végül a szeletet az előmelegített grillserpenyőben mindkét oldaláról átsütöttem. Ezen a képen talán látszik, hogy a szelet a comb végéből van, így csont nem volt venne, de egy elég nagy darab bőr köríti. 

husi2.jpg

Attól nem kell megijedni, ha úgy tűnik, hogy picit lekapott -ez csak a pác cukortartalma miatt van. A lényeg, hogy mindkét oldalról alaposan visszamelegítsük. A bőre nem lesz ropogós, de nagyon zamatos.

husi3.jpg

Közben elkészült a sütőben egy tepsi sült krumpli. Só, grillfűszer, vagy csak simán tarka bors.

A comb ezalatt pihent,hogy a benne lévő szaft eloszolhasson. Aztán hosszúkás csíkokra vágva tálaltam. Azt nem állítom, hogy a hús mindenhol omlós volt, mert eleve túl vastag volt a szelet, de azt hiszem, hogy kihoztam belőle a legjobbat.

husi4.jpg

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

recept pecsenye sertés sült