2014. máj 17.

burger 4U

írta: Zef
burger 4U

Ez a poszt nem jött volna létre, ha ma nem hamburgert készítettünk volna.

Off:

A hentes nem darál marhahúst, a sajtpultban nem szeletelik a sajtot, a húsdarálónk meg tönkrement...

On:

twean_peaks_2.jpg

A húspogácsa most fele marha, fele sertés húsból készült, sóval és petrezselyemmel, kevés borssal. A zsemle persze bolti, de került bele csalamádé, fekete paradicsom, meg persze ubi és hagyma, cheddar sajt (féle lapka), a ketchup helyett pedig édes chili szósz.

Amúgy szakácskéssel húst "darálni" nem egyszerű, de nem teljesen lehetetlen...

twean_peaks_3.jpg

 

A darált húsokat összekevertem kevés petrezselyemmel, megsóztam, borsoztam, ha nem felejtettem volna el, adtam volna hozzá worchester szószt is. Aztán hagytam állni a keverőtálban vagy egy órát, hogy összeérjen.

Annyi gombócra osztottam, ahány bucink volt, majd a gombócokat kilapogattam és folpack rétegek közé tettem, hogy majd egyszerű legyen különösebb deformálódás nélkül a serpenyőbe juttatni. Így nem ragadnak le/össze a nyers hamburgerhúsok.

Grillplatnin volna jó megsütni, de olyanunk nincs, így marad az olajjal vékonyan megkent serpenyő. Ha volna vasalóm, azzal segítenék, hogy lapos maradjon sülés közben, de egy nagy fejű spatulával is tökéletesen megoldható. Amivel persze kényelmesen alá is lehet nyúlni, ha fordítjuk, vagy ha elkészült.

twean_peaks.jpg

 

Szólj hozzá

recept burger