2009. nov 24.

a saláta

írta: Zef
a saláta

Amikor ilyen ködösre, téliesre fordul az idő, akkor jól jön egy finom, friss saláta. Most még lehet kapni viszonylag jó állagú paradicsomot, paprikát, ebből már kiváló saláta készíthető.

Én szeretem a nem agyonbonyolított dolgokat. Felvágni, összedobni, nyakon önteni és kész is. 

Előbb egy keverőtálba oliva olajat teszek, majd ecetet, sót, őrölt borsot és néha egy csipet cukrot. Ezeket jól összekeverem. Míg pihen, elkészítem a növényeket.

Félfülre és vékonyra vágom a hagymát, mehet is a vinagretbe! Aztán a paradicsomot, mehet a hagyma után ez is. Végül a paprikát, ahogy az előző kettőt, és ezt is bele . Tetejére még egy csipet só, hogy a növények kiengedjék a levüket. 

Aztán jól átforgatom, ha nem pusztulok bele, akkor még a hűtőben is érlelem egy kicsit, ettől finomabb lesz, de erre nem mindíg (vagy is általában nem) kerül sor.

Lehetne még bele citromlevet, friss zöldfűszereket ( snidling, kapor, bazsalikom, petrezselyem) is adni, én nem szoktam.

Szólj hozzá

saláta recept