2009. dec 27.

Narancsos kacsasült

írta: Zef
Narancsos kacsasült

Karácsony estére egy hagyományos és egyszerű ételt választottunk főfogásnak: Narancsos kacsát. Sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk, és remek ünnepi étel.

Hozzávalók: (két személyre)

2 (nekünk 3) db kacsacomb, só, bors, majoránna

a mártáshoz: 7-8 dkg barnacukor, 2 narancs, 1 dl vörösbor, kiskanálnyi vaj

a körethez: 500 g burgonya, 2 fej hagyma

Az egyszerűség kedvéért nem egész kacsát sütöttünk, hanem combokat. Besóztam, majoránnával megszórtam és kevés frissen őrölt borsot daráltam rá, aztán lassú tűzön, hosszan pároltam. A három combot lefedve egy óráig 140 fok körüli hőmérsékleten, aztán kinyitva 140-150 fokon, időnként a saját levével locsolgatva piros, ropogósra sütöttem. Előbb bőrével lefelé, majd amikor leszedtem a fedést, megfordítottam a combokat. 

Amikor majdnem elkészült, egy serpenyőben barna cukrot olvaszttottam a kacsa alól kivett pörzsanyagokkal és zsírral. Erre tettem rá két narancs kinyomott levét, majd ugyanezek lereszelt héját. Mikor már jól összefőtt, felöntöttem egy deci vörösborral és jól kiforraltam. A végén még egy kiskanálnyi vajat olvasztottam bele és besűrítettem, hogy épp jó legyen a bevonó képessége.

Köretnek pirított hagymás tört burgonyát tálaltam hozzá. A nagyjából fél kiló krumplihoz három nagy fej hagymát pucoltam meg, és olajon, nagyon lassú tűzön karamellizáltam. Közben a krumplit héjában megfőztem. A fött krumplit meghámoztuk, és a karamellizált hagymára vágtuk, majd alacsony hőmérsékleten jól összeforgattuk, sóztuk.

Tálalásnál a tányér közepére halmoztam a krumplit, majd erre fektettem rá a kacsacombot. Egy adagba egyet, esetleg kettőt. Mellé hámozott narancskarikákat fektettem. A combokat alaposan meglocsoltam a vörösboros narancsmártással.

Szólj hozzá

recept kacsasült