2010. jún 27.

ebédre tabulé

írta: Zef
ebédre tabulé

Reformkaját készítettem ebédre. Tegnap kitaláltuk, hogy tabulét készítünk, grillezett zöldségekkel, meg egy kis grillezett csirkemellet hozzá.

A tabulé egyébként kiváló köret és nem nagy ördöngösség. Kell hozzá bulgur, vagy kuszkusz, húsleves vagy alaplé, friss zöldségek, citrom és friss fűszerek. Nálunk mindig van a fagyasztóban alaplé, elővettem egy kockát és felengedtem. 

Hozzávalók: 4 főre

egy bögre /2,5dl/ kuszkusz (vagy bulgur)
két bögre forró lé (leves vagy víz)
Két lilahagyma
két paradicsom
két csemegeuborka
egy marék menta
egy marék koriander zöld
egy citrom leve és lereszelt héja
só, bors
negyed bögre olivaolja

A zöldségeket vágjuk kis kockákra és tegyük egy mély tálba, aprítsuk rá a friss fűszereket, csavarjuk rá egy citrom levét (a magja ne kerüljön bele) majd reszeljük rá a héját is, öntsük rá az oliva olajat. Fűszerezzük sóval, borssal. Keverjük el apalosan és tegyük a hűtőbe.

Mérjük ki a bögrényi kuszkuszt (vagy bulgurt) egy nagy tálba. A két bögre lét (víz, leves, vagy a kettő keveréke) forrásig melegítsük, majd öntsük rá a kuszkuszra.  Ha nem alaplével vagy levessel készítettük, fűszereznünk kell! Fedjük le és hagyjuk, hogy  beszívja a folyadékot. Ha túl sok lé marad a tálban miután megdagat (15-20 perc), kicsit kinyomkodhatjuk.

A beízesített zöldségeket levével együtt öntsük a tálba és keverjük el alaposan. Majd az egészet tegyük a hűtőbe néhány órára.

Mellé grillezett csirkemellet készítettem és zöldségeket szintén grillezve.

Hozzávalók:

2 közepes padlizsán
két kis salátacukkíni
egy közepes csirkemell
két fél citrom leve
olivaolaj
só, bors

Egy tálba csavartam fél citrom levét, három evőkanál olivaolajat adtam, hozzá, sóztam, borsoztam. Ujjnyi vastag karikákra vágtam két padlizsánt és két salátacukkínit, és beleforgattam a páclébe. Néhány percig hagytam, hogy a zöldségek beszívják a fűszeres lét.

Másik kis tálba a citrom másik felét nyomtam bele. Hozzáadtam a kockákra vágott csirkemellet, olivaolajjal meglocsoltam, sóztam, borsoztam. Egy kis csilit is tettem rá, de ez el is maradhat ízlés szerint. Szerintem egészen jólharmónizál a savanykással a csípős.

Grill lapon, vagy grillserpenyőben a zöldfségeket és a csirkemellet süssük addig, hogy kellemesen megpiruljanak, de ne száradjanak ki.

Aztán már csak tálalnunk kell, jó étvágyat hozzá!

Desszertnek grillezett ananászt készítettem.

Megtisztítom az ananászt, kivágom a virágok maradékát, cikkekre vágom, megszórom cukorral (barna cukorral), grill lapon vagy grillserpenyőben megpirítom. Az elején megkóstolom a gyümölcsöt. Ha már túl édes, kis citromlét csavarok rá és úgy szórom meg a cukorral.

Ha van otthon saslikpálca, akkor a torzsáját levágom és feklhúzom a cikkeket a őálcára. Ha nincs, a torzsájával együtt sütöm meg.

Szólj hozzá

libanon vega recept grill tabulé