2010. aug 26.

Paneer - majdnem sajt

írta: Zef
Paneer - majdnem sajt

 A paneer egy friss Indiai sajt. A receptet most csak azért nem írom le, mert nem lett teljesen olyan, ahogy kellett volna, vagy ahogy eredetileg képzeltem. 

Nagyjából egyébként annyiról van szó, hogy a tejet majdnem felforraljuk, citrommal vagy ecettel kicsapatjuk, az alvadékot leszűrjük, lecsepegtetjük és hagyjuk pihenni.

Sajtot persze nem ecettel és citromlével készítünk, hanem tejoltó kultúrával, ami nekem speciel nincs itthon. Ezt leszámítva viszont úgy csináltam, ahogy a sajtot is készítettem volna.

A lecsepegtetett alvadékot kicsit kiöblítettem még a ruhában,. hogy valamelyest elmenjen a citrus íz. Kicsit hagytam tömörödni csepegés közben, aztán frissen vágott fűszerekkel és kevés sós vízzel dolgoztam össze. Visszatettem a szűrőbe, hogy a felesleges víz kicsepeghessen belőle, most meg a hűtőben pihen. Eredetileg valamilyen lyukacsos formában kellene szabad levegőn pihentetni, de most itt túl meleg van, viszont formám nincs. Most így néz ki:

Szólj hozzá

sajt paneer kajafotó