2010. sze 02.

kövesztett szalonna

írta: Zef
kövesztett szalonna

Akülönféle oldalaimon már annyit beszéltem a parasztidillről, így most ez a hangulat elérte a GastroLoggiát is. Ma kövesztett szalonnát csináltam. Nem toka szalonnából, hanem szép császárhúsból. A felét (cca 0,5 kg) megkövesztettem (abáltam), a másik felét meg lesütöttem.

Anyóst a biztonság kedvéért felhívtam, hogy készíti ő az abált szalonnát, de jó néhány receptet átnéztem a neten is. Végül ezek egyvelegéből készítettem el az első saját abálású szalonnámat.

Eregedileg disznóvágáskor, a mindenféle alkatrészek elő és utó főzéséből keletkezett levet kellene használni, ami a panellakásban meglehetősen ritkán fordul elő. Így aztán magam készítettem az abalevet. Só, fokhagyma, pár szem fekete bors, babérlevél, pici kömény. Az eredmény jó lett. A csontosabb darab császárhúst keresztben kettévágtam, kuktába tettem, rá az előbb leírt levet. Forrástól egy órát főtt. Félidőben megnéztem, de akkor még nem volt elég puha, így visszatettem.

Mozsárban összetörtem egy fej fokhagymát nagyszemű sóval, rá kevés abalé és annyi pirospaprika, hogy krémszerű legyen az állaga. A kihült főtt szalonnát ezzel a masszával alaposan bedörzsöltem. Amikor teljesen kihült, kistányéron körbetekertem folpackkal és be a hűtőbe. Össze kell érjen, de szerintem jó lett.

A másik darab szalonnát egyben egy kisebb tepsibe raktam, alá kevés vizet, mellé egy fél fej hagymát tettem és megsóztam. Alufóliával lezártam és egy órára be aforró sütőbe. Mikor elég puhának ítéltem a szalonnát, kivettem és hosszában kettévágtam. A két fél szeletet pedig forró zsiradékban pirosra sütöttem. A végén az abált szalonnához készült maradék paprikakrémet fel lehet hozzá használni (nem kell, csak lehet).

A főtt szalonnához hagyma, esetleg lilahagyma, paprika és paradicsom és csak is friss fehér kenyér dukál.

A sült császárhoz egy kis hagymás tört krumpli és házi savanyúságok illenek legjobban.

Jó étvágyat kívánok!

Szólj hozzá

leírás recept