2010. nov 16.

Hogyan készíts gesztenyepürét otthon?

írta: Zef
Hogyan készíts gesztenyepürét otthon?

Először is vegyél gesztenyét. Ne sajnáld rá a pénzt, minél frissebb, szebb, annál jobb lesz a végeredmény.

Főzd meg (én végül egy órán át főztem), tisztísd meg külső és belső burkától (ez másfél óra volt nálam), egyszerre csak pár szemet, közben a többit ne vedd ki a főzővízből, mert ha kihül nem tudod megtisztítani. Készíts belőle pépet -én diódarálót használtam.

20Dkg péphez 4dkg méz, vagy porcukor és egy evőkanál rum kell. Dolgozd el alaposan az egészet. Ha nem használod fel, akkor fóliába tekerve tedd a mélyhűtőbe.

Tortakrémet vaj vagy tejszín hozzáadásával készíthetsz a masszából.

Arra készülj fel, hogy hosszú, fárasztó és igen koszos munka.

HAMIS GESZTENYEPÜRÉ SZÁRAZ BABBÓL

Hozzávalók: 25 dkg tarkabab, 20 dkg porcukor, 7 dkg darált dió, 2 evőkanál rum, 1-2 teáskanál kakaópor.

Elkészítés: 25 dkg tarkababot kuktában vajpuhára főzünk. Ezután leszűrjük, átpasszírozzuk. Ha kihűlt, hozzáadunk 20 dkg porcukrot, 7 dkg darált diót, 2 evőkanál rumot, 1-2 teáskanál kakaóport. (Ha 25 dkg vajat is keverünk bele, tortakrém lesz.)

Én biztosan nem kezdek bele ebbe mégegyszer, akármilyen finom is volt a végén!

Szólj hozzá