2012. jún 18.

Zefir pikáns marhája

írta: Zef
Zefir pikáns marhája

Gyors, finom, guszta... Amikor úgy tűnik, hogy nincs otthon semmi, akkor azért a hűtőből mégis előkerül néhány dolog. Ilyenkor szoktam a hasonlókat készíteni

zefir pikáns marhája 2 személyre

  • 3 szál sárgarépa
  • 15 dkg káposzta
  • 3 kiskanál erős paprika krém (erős Pista)
  • diónyi gyömbér
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél marék dió
  • 2 szelet marhahús (kb 20 dkg, vagy fél csirkemell)
  • 3 evőkanál sötét szójaszósz
  • 1 evőkanál fahéj
  • csipet só
  • chili ízlés szerint
  • kevés olaj
  • 2 adag főtt rizs

Előkészítés:

Megtisztítom a répát, vékony csíkokra vágom a káposztát, meghámozom a gyömbért és leszedem a fokhagyma ruháját. Utóbbit úgy, hogy a gerezdet a kés lapjával megroppantom és kiszedem a gerezdet.

A répát hosszú karikákra vágom, a gyömbért felaprítom -lehet reszelni is, a fokhagymát is apróra. A hússzeletekből vékony csíkocskákat vágok.

Főzés:

Nagy lángon olajat hevítek, beledobom a répát, kis kevergetés után a káposztát, majd rádobom az elmorzsolt diót, a gyömbért, fahéjt, fokhagymát, és a paprikakrémet (erős Pista), majd nagyon kevés (kb. 3 evőkanál.) vizet öntök rá, hogy ne kapja le, végül a szójaszószt is. Végig nagy lángon pirítom és kevergetem. Ízlés szerint meg lehet szórni még egy kevés chilivel is.

Alaposan össze kell pirítani, hogy minden folyadék elpárologhasson és tényleg pirult legyen a végére, de azért nem kell odaégetni. Összesen kb. 4-5 perc alatt elkészül. Utoljára még egy pici joghurttal összerottyantottam, lehet kókusztejjel is, de egyik sem szükséges rá.

Én vagy magában eszem, vagy rizsre tálalom. Ha nincs készen rizs, akkor azzal kezdem. Úgy készítem, hogy 3, 4-szeres sós vízben főzöm meg, majd leszűröm, átöblítem forró vízzel, hogy ne hűljön ki, aztán lecsepegtetem. A tányérra koszorút készítek belőle és a belsejébe szedem a pikáns marhát.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

recept marha gyors kaja