2012. aug 21.

Citromos füstölt-csirke leves elkészítve

írta: Zef
Citromos füstölt-csirke leves elkészítve

Nos. Amikor megvettük a fél füstölt csirkét, még nem tudtuk, mihez is kezdjünk vele. A srác egy tárkonyos receptet említett, de elmondani nem tudta. A neten csak citromos mazsolásat találta, de talán ez is jó lenne a tárkonnyal -most nem tettem bele, mert nincs itthon. Erős szkepszissel fogadtam a receptet, de a végeredmény meggyőzött, tényleg finom!

Akkor tehát a recept:

Hozzávalók:

  • fél füstölt csirke
  • egy marék mazsola
  • egy kis pohár tejföl
  • egy kisebb citrom leve
  • késhegynyi őrölt, vagy egy egész babérlevél
  • késhegynyi reszelt szerecsendió
  • néhány friss levél -vagy egy csipet szárított tárkony
  • 1 csokor petrezselyem zöld
  • kevés cukor, csipet só -ha netán mégis kellene

A csirkét legalább néhány órával előbb, jobb esetben előző este beáztatjuk. Az áztató levet leöntöm, enélkül is kellően füstös és sós marad. Közepes fazékban feltesszük annyi vízzel, ami ellepi (kb másfél, két liter). 

Amikor puhának ítéljük a csirkét, kivesszük a léből, kicsontozzuk és vagy felvagdossuk, vagy tetsző méretűre tépkedjük. Utóbbi rusztikussága is jól illik ehhez az ételhez. Visszatesszük a fazékba, hozzáadjuk a mazsolát, citromot, cukrot és a fűszereket. A petrezselyemből érdemes hagyni a tálaláshoz is.

fustoltcsirkeleves_120821_2.jpg

Legvégül a tejfölt keverem a levesbe, de már nem forralom tovább, csak lefedve hagyom, hogy összeérjenek az ízek. Érdemes a léből kivenni keveset és előbb azzal csomómentesre keverni a tejfölt, így jobban eloszlik az ételben.

Forrón tálaljuk, díszítsük a meghagyott petrezselyem zölddel, esetleg pár szál snidlinggel, én egy félbevágott pici csilit is tettem rá.

...meglepő, de kiválóan passzol bele a mazsola...

...én apróbb, barna mazsolát használtam, de a nagy, arany színű és muskotályos ízű mazsola kissé rafináltabbá tette volna az összhatást...

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá