2016. júl 17.

Citromos csirke

írta: Zef
Citromos csirke

Csirke, citrom, olívabogyó. Nagyjából ennyi kell a boldogsághoz. Meg egy római tál.

Jó, van még pár apróság, de nem sok. Paradicsom és paradicsompüré, arcátlan mennyiségű fokhagyma, kapri bogyó és kakukkfű.

A csirkét és a combokat bekenem a fokhagymából, sóból, citromléből, olivaolajból meg pici őrölt borsból készült páccal. A madár belsejébe kerüljön egy csokor kakukkfű, vagy bekenem szárítottal. 

A beáztatott római tál alját kikenem egy nagyobb sürített paradicsommal, arra paradicsomot karikáztam, sóztam, borsoztam, a kifacsart citrom héját ráreszeltem, újabb két közepes citrom karikáit rárakom, egyenletesen elosztottam rajta az olivabogyót és néhány nagy kaprit is. Tál közepére a madár, köré a combok, aztán még egy nagy marék olívabogyó és egy szórásnyi só. 

Ha az idő engedi, érdemes a fokhagymás olívás cuccban egy éjszakára pihentetni a húst.

Nem előmelegített sütő, 180 fok, két órára, lefedett tál. Aztán tetejét leveszem és fél órát (vagy ameddig jónak látom) még pirítom. Ezt követően a csirkét és a combokat pirult felükkel lefelé átrakom a fedőbe, vissza még fél órára (vagy amennyi kell, hogy pirosra süljön.). A léből kiveszem a citrom karikákat és belekeverem a kuszkuszt. Míg a csirke pirul, a kuszkusz fóliával lefedve szépen elkészül.

Mondjuk úgy, hogy nagyon megéri várni rá.

Jó étvágyat!

Szólj hozzá