2012. nov 29.

Confit de foie de volaille

írta: Zef
Confit de foie de volaille

Ejtsd: konfit dö foá dö voláj (hehe) -vagy valami ilyesmi. Valójában zsírban párolt csirkemáj, zsírjában eltéve.

konfitaltcsirkemaj.jpg

Vettem fél kg csirkemájat, fele részben kacsa, fele részben disznózsírban tettem fel a májat, de előbb adtam hozzá kis pirospaprikát, borsot, hosszában félbe vágott pár gerezd fokhagymát, aztán had rotyogjon szép csendben a fedő alatt. Egyszer csak megszúrtam fogpiszkálóval, nem jött a leve, de még fini puha volt.

confitde.jpg

A májakat kitettem kis edénybe, pici sót szórtam rá, a zsírt pedig még rotyogtattam hogy a benne esetleg visszamaradt folyadék elpárologhasson, aztán hagytam hűlni, hogy a májra locsolhassam azt is. Most arra várok, ghogy betehessem a hűtőbe, ahol majd szépen megszilárdul és talán még egy réteg zsírral lefedem, hogy a máj sehol ne lógjon ki belőle. A maradék zsírt másik üvegbe töltöttem, az is finom lesz majd :)

confitdefoie.jpg

Szólj hozzá