2013. feb 27.

Sörkifli, a megunhatatlan.

írta: Zef
Sörkifli, a megunhatatlan.

Írtam már róla, képet is mutattam és abban sem vagyok biztos, hogy a receptjét most mutatom meg először. Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy nagyon szeretem és soha nem én készítem el, hanem a drágám.

201302272352.jpg

Kell bele:

  • 1kg liszt
  • 2 dl olaj
  • 1 ek só
  • 6 dl tej
  • 1 ek cukor
  • 7 dkg élesztő
  • margarin
  • sajt
  • 1 tojás

Langyos tejben feloldjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk, közben a lisztet és a sót elkeverjük, mehet bele az olaj, végül az élesztős tejjel összegyúrjuk és kidagasztjuk.

Duplájára kelesztjük, négyfelé osztjuk, karikára nyújtjuk, 16 cikkre vágjuk. 

A cikkeket tovább nyújthatjuk, margarinnal megkenjük, sózhatjuk, szélesebb végébe sajtrudacskát tehetünk és feltekerjük.

Elhabart tojással megkenjük a tetejét, és ízlés szerinti maggal megszórjuk.

180-190 fokos, előmelegített sütőben pirosra sütjük.

Kész!

- és nagyon finom -

Szólj hozzá

recept sörkifli