2013. ápr 28.

Csapatiban kínált csirkecomb-grill salátával, csípős mártással

írta: Zef
Csapatiban kínált csirkecomb-grill salátával, csípős mártással

Bringatúra utáni ebédnek pont marhára tökéletesen kiváló és megfelelően baromi finom. Ráadásul komplexitásához képest meglehetősen gyors is.

zefendy01.jpg

csapati: (nosalty)
3 dl teljes kiőrlésű liszt
1 tk só
kb. 1 dl forró víz

elkészítés:
A lisztet a sóval és annyi forró vízzel kevertem össze, hogy közepesen kemény legytt a tészta.
Letakarva legalább 20 percig pihentettem.
Ezután 8-10 db egyenlő részre osztottam, és mindegyikből gombócot formáltam a két tenyerem között.
Vastagon lisztezett gyúródeszkán kb. 15-20 cm átmérőjű, kör alakú lepényeket sodortam belőlük.
Az egyik lángra feltettem egy serpenyőt melegedni, egy másikat pedig meggyújtottam.
A tésztát először a száraz palacsintasütőbe tettem, és mindkét oldalát 1-2 percig pirítottam, amíg hólyagosodni nem kezd. Ennyi idő alatt a tésztában lévő víz nagy része elpárolog. 
A serpenyőből kivéve beletetem a nyílt lángba, és gyors mozdulatokkal párszor megforgattam. Az így képződő pörkanyagok különleges ízt adnak a kenyérnek. A meleg hatására a sülő tészta szépen kettévált, mint a pitakenyér. Megfogtam egy darab vajat, és a kenyerek mindkét oldalát vékonyan bevajaztam.
Tálalásig letakarva melegen tartottam.

Mi nem vajaztuk és a lángot is kihagytuk.

csirkecomb grill:
tetszőleges fűszereket megőrlünk, a combokat csíkokra vágjuk, fűszerezzük, sózzuk, forró serpenyőben minden oldaláról pirosra sütjük

Nálam a fűszer: koriander mag, mustár mag, kömény, bors, szegfűbors, kurkuma

saláta:
ami van otthon, vagy tetszés szerinti idényzöldek

csípős mártás:
joghurt, vagy tejföl ízlés szerint erős paprikakrémmel elkeverve (erőspista)

Jó étvágyat!

Szólj hozzá