2013. okt 18.

Napfényes reggeli.

írta: Zef
Napfényes reggeli.

Szeretem a napfényes őszi reggeleket. Szeretem nézni a fák színpompás koronáján ülő hajnali párán megcsillanó napfényt.

Reggel összeütöttem egy gyors bundás kenyeret és egy nagy bögre forrón gőzölgő teát. 

bundaskenyer.jpg

A megmaradt tojást a kiürített, de még olajos felszínű serpenyőbe öntöttem és körbefolyattam, mint a palacsinta tésztát. Aztán még sülés közben fel is tekertem, végül a tekercset mindkét oldalán pirítottam még picit.

Ezt egy főzős tévéműsor japán vendége mutatta, már nem tudom melyik csatornán. Van erre egy speciális, téglalap alakú serpenyőjük. Felhabarja a tojást, és nagyon vékony rétegben beleönti, elteríti, hagyja sülni, de félig sült állapotban elkezdi feltekerni, majd a serpenyő üresen maradt részébe és a tekercs "nyelvére" megint tojást csorgat. Aztán teker, csorgat -teker, csorgat... Akkora tekercset készít, amit aztán szépen fel lehet karikázni.

Nekem ez a palacsinta alakú rántotta is megteszi :)

Szólj hozzá